SEO Tips

SEO

 

 

 

טיפים לקידום בצורה אורגנית

 

 

 

 


מקדמים צעירים? תתכונו !   מקדימים וותיקים? תסכימו איתי –

השאלה שנשאלת אצלנו בתחום הכי הרבה היא :
"נו אז מה הסוד? מה לעשות? איך אני מקדם את האתר שלי שיהיה מקום 1 בתוצאות בגוגל?!"

והתשובה שלי היא תמיד משהו מתנשא בסגנון של "תצטרך להרוג אותי כדי לדעת. על מה ישלמו לי אח"כ אם אפיץ את הסוד ככה ברגע לכל אחד?"
אבל עכשיו באמת חבר'ה, אין לזה תשובה אחת וחד משמעית.
זו תורה שלמה. תורת הקידום.  פשוט אין דרך להסביר את זה ככה בתשובה מהירה.
יש כל כך הרבה פרמטרים כשמדובר בקידום אתרים לגוגל בצורה האורגנית.
לא ניתן לפרט ולהסביר את כל תורת הSEO בבלוג או במאמר אחד, וגם לא בכמה שיעורים… (בקורס שלם כבר מתחילים לקבל בסיס..)

כשכל הנושא הרחב והמדהים הזה של קידום אורגני נקרא בשם – SEO  – Search engine optimization – אופטימיזציית מנועי חיפוש.

לכבוד כל אלו שלא קיבלו ממני מעולם תשובה ראויה,  (ובטח חושבים שאני מתנשאת בטירוף)
קבלו 10 טיפים שבעייני הם הגורמים המקדמים האורגניים המומלצים ביותר לקידום האתר שלכם.

הכל מתייחס לשינוים וקידום על הדף עצמו. הדף אותו רוצים לקדם. מה שנקרא – SEO ON PAGE

1) מילות מפתח מתאימות –

מונחי החיפוש הרלוונטיים לנו לאתר שלנו.
מילות המפתח יתארו בעצם מה אתה, מי אתה, ומה אתה עושה.
אני ממליצה על כלי חינמי שלל גוגל אדוורס (Google AdWords) – מנהל מילות המפתח של גוגל אדוורס. כלי המאפשר לך לרשום מילה, אפילו אחת,
שרלוונטית אלייך, (לתחום שלך, לאתר שלך, לשירות שלך.. ) ולקבל חזרה עוד המון רעיונותת למילות מפתח שרלוונטיות וקשורות למילה שאתה כתבת.
הכלי גם נותן לנו נתונים סטיסטיים היסטוריים שאפשר דרכם להעריך מה יהיו הביצועים של רשימת מילות מפתח מסוימות  ובעצם לדעת בדיוק כמה תחרות יש על המונח שלך , ועד כמה הוא יקר או זול בהתאם..
את רשימת מילות המפתח שהשגתם עליכם לפזר בין כל דפי האתר כשאתם עובדים עם איזשהו מבנה היררכי הגיוני, –  שבו דף הבית מכיל את מילות החיפוש הראשיות והכלליות יותר וככל שיורדים באתר ברמת ההיררכיה  כך גם המילות מפתח והמונחים נעשים ספציפיים יותר.

2) תגיות ALT –

הטקסט שמתאר את התמונה נקרא  text alt.
הרעיון מאחורי תיאור ALT לתמונה, הוא שמי שצופה בדף באמצעות דפדפן שאינו מציג תמונות ידע לפחות מה התמונות מתארות, כמו כן כעזרה לעיוורים, שמשתמשים בתוכנה שמקריאה עבורם את הדף אתר וכשהתוכנה מגיעה לתמונה באתר היא אוטומטי תקריא לו את התיאור שכתבנו לתמונה (הALT)

אז אולי גם אתם שמעתם, שהALT חשוב מבחינת הקידום בגוגל , אך רק אם הוא נעשה בצורה לגיטימית הגיונית וברורה.
ממש לא לדחוף לתיאורי התמונות שלכם סתם את כל מילות המפתח שמצאתם ושרלוונטיות לכם לאתר.
השמועה אומרת שגוגל עלולה ”לקנוס” אתרים כאלה באשמת קידום יתר.
הטקסט הנכון לALT תמונה הוא לתאר את התמונה מדויק ובפשטות!   ובהחלט שאפשר ורצוי (רק אם זה מתאים כמובן) להכניס מילת מפתח גם בתיאור.

3) תגיות מטא תיאור  Description meta tags –  

  • תגית TITLE – כותרת העמוד, תגית המטא הכי חשובה מכולן. מסמלת לגוגל את ביטויי המפתח המרכזי שבו מתעסק העמוד ונותן אינדיקציה לדברים לתוכן.
  • תגית Description – תגית התיאור של האתר שלנו, עד אלף תווים מקס שמתארים לנו בקצרה את התוכן העיקרי של העמוד שלנו ובעצם נותנת לגוגל את המידע על התוכן של העמוד והנושא בו העמוד הספציפי הזה עוסק .

 לכן כמובן, חשוב שהטקסט הזה יכיל את מילות החיפוש, אבל בעיקר שיהיה טקסט מזמין עם תיאור מתאים שימשוך את המבקרים להנעה לפעולה.

4) כותרות האתר –

h1 – הכותרת הראשית שלנו – 

כותרת ראשונית שמושכת אלייה את הקוראים בעצם להמשיך ולקרוא.
אני ממליצה על כותרת לא קצרה מידי, אך גם לא ארוכה מידי. לא לעבור את ה70 תווים.
כותרת שכתובה היטב וברור, שתיהיה מפורטת זה טוב
וכמובן שגם בה חשוב (ברמת חובה) שמילות או לפחות מילת מפתח אחת תופיע בכותרת
, אולם כדאי שתכלול גם את שם המותג או החברה שלכם.

5) מהירות טעינה –

חשוב לוודא שמהירות טעינת האתר שלכם לא תעלה על יותר 
 מ3.5 שניות, כדי למנוע אחוזי נטישה, ולשפר את הנוכחות שלכם במנועי חיפוש.
כאשר משתמשים עוזבים מהר מאוד את האתר שלך, גוגל קולט את זה ומכך מסיק שהאתר שלך לא רלוונטי למשתמש ופשוט מוריד אותך במיקום שלך בתוצאות חיפוש.

 

6) תוכן האתר-

דבר ראשון חייבים לוודא שכל התוכן שלנו באתר הוא מקורי שלנו ולא מועתק ונדבק.
פשוט כי זה קצת מטופש וגוגלל ישר ידע שהעתקתם מאתר שקיים כבר.
דבר שני, לדאוג לתפעול ואופטימיזצית התכנים ולהוסיף על בסיס קבוע תכנים איכותיים ורלונטיים לקהל שלכם.

7) קישורים פנימיים-

 קישורים פנימיים שיוצאים מדף באתר שלך – ומגיעים לדף אחר באתר שלך.
אפשר לקשר דרך תמונות או דרך התוכן (טקסט עוגן) , רק לדאוג תמיד (!!!!) שהטקסט של הקישור שכתבתם יכיל את מילות המפתח של הדף אליו אתם רוצים לקשר. מילות המפתח של דף היעד. 

 

8) קישורים חיצוניים –

קישורים חיצוניים שיוצאים מדף באתר שלך – ומגיעים לדף של אתר אחר.

חשוב מאוד גם פה כמובן לדאוג שהקישור יכיל מילות מפתח מתאימות ויפנה לאתרים איכותיים ורלוונטים לאתר שלך.

9) כותרות משוכפלות – 

המנע מכותרות משוכפלות בתוך האתר שלך כדי למנוע בעצם את ה'תחרות'  בין כל העמודים שיש לך באתר שלך. כי אם כל הכותרות יהיו דומות או זהות, לגוגל יהיה קשה להבין איזה עמוד עם איזו כותרת אתה באמת רוצה לקדם.

10) צפיפות מילים-

חשוב להימנע משכפול מילים מסוימות או ביטוים מסוימים יותר מידי פעמים, גם (ובעיקר!) אם אלו מילות המפתח. עדיף להכניס אותם בכותרות ובתיאורים כמו שכבר אמרנו ולוודא שכתיבת התוכן נעשית בצורה טבעית והגיונית ולא מלאה ב"קידום ספאמי"